| Tema anterior :: Tema següent |
| Autor/a |
Missatge |
fmolla
Registrat: 03 Març 2006 Missatges: 6
|
Publicat: Dv. Març 03, 2006 12:37 pm Assumpte: Mínimes per a l'avaluació de les proves físiques |
|
|
Salutacions a tothom
A la Terra Alta hem fet aquest curs un grup de treball d'Educació Física. Entre els temes que hem treballat estan els de les Qualitats Físiques Bàsiques. Hem establert una sèrie de proves per als alumnes de cicle mitjà i superior de primària i una sèrie de marques mínimes que han d'assolir per considerar-los aptes en aquestes proves. Ens agradaria saber que en penseu sobre elles, si són massa fortes o massa suaus i que també opinareu sobre les proves en sí. Per a que els pogueu veure us deixo aquest enllaç a la meva web:
www.xtec.es/~fmolla/QFB.htm
Que vaja bé! |
|
| Torna a dalt |
|
 |
jroca222

Registrat: 17 Oct. 2005 Missatges: 28 Ubicació: Tona, Osona
|
Publicat: Dg. Març 05, 2006 9:06 pm Assumpte: |
|
|
D'entrada em sembla que el que feu té similituds amb el test Eurofit que valora les capacitats condicionals, vosaltres les anomeneu qualitats físiques bàsiques.
La prova de flexibilitat la pots explicar si us plau? suposo que és la del banc suec, tan de bo en tingués un.
Jo utilitzo la prova de velocitat 10x5 del test Eurofit per la velocitat, no disposo de 50 metres en línia recta, ni de 30 metres tampoc. També faig la cursa de velocitat de la pista que deu fer uns 20 metres.
La prova de salt també la faig en carrera a la sorra. S'avaluen ells mateixos a Cicle Superior, és interessant.
El full en el que expliques la teoria és interessant, em sembla que el faré servir si et sembla bé.
Salut _________________ Bloc personal "Diari MEF, MEF a diari": http://diarimef.blogspot.com
"Educació Física, no gimnàstica!" 8 anys a Internet. http://www.xtec.cat/~jroca222
Visita el Fòrum MEF |
|
| Torna a dalt |
|
 |
fmolla
|
Publicat: Dv. Març 10, 2006 12:39 pm Assumpte: |
|
|
Salutacions
La prova de flexibilitat consisteix a fer una flexió coxo-femoral (em sembla que es diu així). O siga, peus separats flexió de cames i tronc i han d'empenyer una regleta cap arrere. Es medeixen els cm que han marcat. |
|
| Torna a dalt |
|
 |
jobiol3
Registrat: 25 Oct. 2005 Missatges: 18
|
Publicat: Dt. Març 14, 2006 11:39 am Assumpte: |
|
|
Holas
Bé, jo no crec al meu parer que en la nostra àrea i en el q respecta a la condició física s´hagin de marcar mínims per aprovar.
El que faig yo es passar normalment el test de cooper ( 6 minuts ) per evaluar resistència, però més que res el q evaluo és l´actitud a l´hora de realitzar la prova, En faig dos separades per un més o dos, i valoro si el alumne/a s´esforça igual, si va sobrat, si no se li veuen ganes...Es clar q pot tindre un mal dia, haver passat mala nit, tindre problemes personals que afecten el rendiment etc etc, per la qual cosa considero que avaluar un dia o dos no és lícit, sino q es tracta d´un seguiment constant.
Les altres capacitats condicionals com la velocitat o flexibilitat o força no les avaluo direcatmentm si no q les tracto a través de jocs i en faig un seguiment.
La veritat, i en aixo sé q molts no estareu d´acord, no considero importants per a res els examens. Nagrada més un seguiment constant, apuntar incidències, observar, millorar, dia a dia. Anecdotaris, diaris..etc etc
salutacions |
|
| Torna a dalt |
|
 |
jroca222

|
Publicat: Dt. Març 14, 2006 10:47 pm Assumpte: |
|
|
jobiol3,
jo tampoc passo testos per aprovar o suspendre però donen una idea del nivell de l'alumne i així també hi ha un seguiment millor.
Quan jo feia "gimnasia" a l'escola recordo que aprovaven els que passaven d'un nivell determinat i els alumnes amb problemes de sobrepès o amb altres problemàtiques ho tenien cru. Estic molt en contra d'això, jo avaluo com dius tu per l'esforç que mostren, per l'esperit de superació, per l'actitud, etc.. i evidentment els resultats obtinguts em donen més dades però no són definitives.
Salut companys! _________________ Bloc personal "Diari MEF, MEF a diari": http://diarimef.blogspot.com
"Educació Física, no gimnàstica!" 8 anys a Internet. http://www.xtec.cat/~jroca222
Visita el Fòrum MEF |
|
| Torna a dalt |
|
 |
fmolla
|
Publicat: Dv. Març 31, 2006 2:28 pm Assumpte: |
|
|
Hola a tothom
Pense que és bo tindre unes mínimes per a les proves, perquè serveixen de referència per al mestre i per a l'alumne per saber on es troba. Evidentment, no són absolutes en el sentit que si un no arriba però va progressant es té en compte aquesta progressió. Però també pense que és veritat que si un no arriba a les mínimes en aquestes proves, doncs no està clarament als nivells mínims exigibles pel que fa a condició física. Com vosaltres diue la observació del treball diari és important, però també hi ha que combinar-la amb les proves objectives com aquestes. En el meu cas, els meus alumnes han de superar un mínim de 4 de les 6 proves per "aprovar" les proves físiques.
És interessant també per fer una comparativa trimestre a trimestre i vore l'evolució dels alumnes i les proves que es milloren i les que no es milloren. Us asseguro que es poden arribar a conclusions molt interessants.
A més, pense que és necessari que l'alumne es senta evaluat, doncs és una manera de motivar-lo i també de fer que s'esforce, doncs té un objectiu molt clar a aconseguir: superar les proves físiques. Amb això, el seu treball diari és veu també millorat.
Salutacions |
|
| Torna a dalt |
|
 |
mescoi

Registrat: 26 Set. 2005 Missatges: 107
|
Publicat: Dc. Maig 10, 2006 5:16 pm Assumpte: Avaluació Qualit |
|
|
Salutacions!
En la meva web vaig posar taules per avaluar al cicle superior les proves físiques. Jo les passo a principi i final de cada curs del cicle superior. I el que més tinc en compte és l'evolució al llarg del cicle a cada prova.
Va bé tenir unes taules i pel que he pogut comprovar les marques que heu marcat són molt semblants a les que jo tinc.
Per veure les sessions, les taules i a més, un document excel per posar les marques ho podeu trobar en aquest enllaç:
http://www.xtec.cat/~mescoi/superior/proves/index.htm
Espero que us sigui d'ajuda. _________________ Montse Escoi i Martínez
Argentona |
|
| Torna a dalt |
|
 |
jroca222

|
Publicat: Dc. Maig 17, 2006 12:10 pm Assumpte: |
|
|
Jo crec que abdominals un minut seguit és massa fort si tenim en compte el ritme explosiu de la prova en sí. Jo el que faig és fer abdominals en 30 segons.
No ho sé, potser m'equivoco però crec que un minut a una intensitat tan alta no pot ser bo en nens/es d'aquesta edat. Suposo que és fàcil fer treball anaeròbic en aquest cas i ja sabem que no seria recomanable.
Què en penseu? _________________ Bloc personal "Diari MEF, MEF a diari": http://diarimef.blogspot.com
Visita el Fòrum MEF |
|
| Torna a dalt |
|
 |
fmolla
|
Publicat: Dv. Maig 19, 2006 2:11 pm Assumpte: |
|
|
| Estic d'acord que per aquestes edats les abdominals en un minut pot ser una prova massa exigent. Considere que és molt millor fer 30 segons. Pel que fa al fet de treballar anaeròbicament, cal recordar que no és bo si hi ha un entrenament sistemàtic de la resistència anaeròbica. Però en casos puntuals com el de la prova d'abdominals no passa res. Fins i tot en 30 segons estem treballant anaeròbicament!!! |
|
| Torna a dalt |
|
 |
mescoi

|
Publicat: Dl. Maig 22, 2006 3:51 pm Assumpte: |
|
|
No sé, no m'ho havia plantejat mai. La veritat es que porto molts anys fent-la amb 1 minut i no m'ha semblat mai que fos tant dura la prova. En canvi la prova de 1000 metres, la de resitència, hi ha alguns nens que no són capaços d'acabar-la i els nens la troven força dura. _________________ Montse Escoi i Martínez
Argentona |
|
| Torna a dalt |
|
 |
fmolla
|
Publicat: Dv. Juny 02, 2006 12:48 pm Assumpte: |
|
|
| Doncs si un crio de cicle mitjà o superior és incapaç d'acabar una prova de resistència de 1000 metres, que s'ho faça mirar molt!!!!! Estem arribant a uns extrems que..... |
|
| Torna a dalt |
|
 |
mescoi

|
Publicat: Dv. Juny 16, 2006 8:02 pm Assumpte: |
|
|
Doncs si, tens tota la rao. I si a sobre venen sense esmorzar con ja m'ha passat amb dos nens, que s'han marejat i he tingut un susto guapíssim.
Es per flipar la quantitat de nens que venen a l'escola sense esmorzar RES DE RES. _________________ Montse Escoi i Martínez
Argentona |
|
| Torna a dalt |
|
 |
|