Índex del Fòrum de la XTEC
Condicions d'ús || Comentaris || XTEC || edu365
FAQFAQ  CercaCerca
Sobre noms nous en katalà

Índex del Fòrum de la XTEC -> Llengua catalana
Tema anterior :: Tema següent  
Autor/a Missatge
mescarra

Registrat: 11 Oct. 2005
Missatges: 140

MissatgePublicat: Dv. Gen. 20, 2006 2:18 pm    Assumpte: Sobre noms nous en katalà

A l'Agrupasió de profesors de Llengua Katlana

Del Departament que ens representa kan treballem, ha sortit la idea brillant de fer un nom nou que desafia totes les lleis de la gravetat lingüísta del katlà.

Ja hi estem akusumades i akustumats. La llengua és un instrument que no serveix per a res. Millor ke la instrumentalitzem.

Deia ke la idea ha sortit de per akí, d'on pot kedar 'durmit aket missatge. Com a proposta de nom per a la distribució del Linux educatiu, ens diuen kel nom serà Linkat (http://www.xtec.net/semperse/rev0601/revistaSPS02.pdf)
Llegeixo que vol dir Linux Katalà / Linux Katalunya. O bé enllasat /enllasa't (de fet l'apòstrof me l'imagino, no el llegeixo).

De fa una mica de temps vaig fer saber a l'IEC el tipus de collonada que es volia tirar endavant amb una tria així. Sóc aspre, sóc càustic, sóc malparlat i escric collonada i no kullunada, perquè seria suau, dolç i benparlat.

En fi, jo ja he fet el que podia. Ara que treballi l'Agrupasió.

Miquel
Torna a dalt
Perfil de l'usuari/ària Envia un missatge privat
lgras

Registrat: 14 Oct. 2005
Missatges: 21

MissatgePublicat: Dl. Gen. 23, 2006 10:08 pm    Assumpte: Deixant de banda la correcció lingüistica ...

... servidor diria que tampoc està tan mal trobat, "Linkat" s'ajusta prou a l'època que ens ha tocat viure i si no dona un cop d'ull, amb discreció , als missatges que s'envien la canalla amb els mòbils.

Personalment ho prefereixo a d'altres possibilitats més "correctes".
Torna a dalt
mescarra

MissatgePublicat: Dj. Gen. 26, 2006 12:25 am    Assumpte: Re: Deixant de banda la correcció lingüistica ...

lgras escrigué:
... servidor diria que tampoc està tan mal trobat, "Linkat" s'ajusta prou a l'època que ens ha tocat viure i si no dona un cop d'ull, amb discreció , als missatges que s'envien la canalla amb els mòbils.

Personalment ho prefereixo a d'altres possibilitats més "correctes".

Mira,

Ja em sap greu que pensis així si, possiblement, fas classes de llengua.
Concedeixes a les lletres escrites el valor emblemàtic per sobre del valor que tenen al servei de la comunicació? Posats a estar de moda podríem tots plegats tenir comportaments molt més distesos a les classes per anar dient que així ens adeqüem als temps moderns,

Ara ja fa un parell de dies que vaig llegir aquesta teva resposta tan engrescadora que em deixava amb la cinta dels meus calçotets vells surant per damunt dels meus pantalons que ja em corren a cintura pels genolls. I em vas fer sentir immensament vell.

I et vaig veure tan jove i tan modern que vaig pensar fins i tot a fer-te lliurament de tots els meus alumnes megamoderns perquè algú ben jove els pogués fer classes decents.

Conyes a part, podries escriure un manual de sociolingüística per afegir en algun punt aquest binomi joventut-modernor de la llengua perquè t'asseguro que no l'he vist en cap, com tampoc no he vist l'equiparació argot = estàndard.

I el que em sap més greu de tot, és que al capdavall d'uns dies aquella "Agrupasió" de què parlava no s'hagi pogut sumar a una queixa que crec lògica al 1000x100%; aquests estat de resignació a què semblem condemnar-nos.
Torna a dalt
jperales

Registrat: 26 Set. 2005
Missatges: 88

MissatgePublicat: Dj. Gen. 26, 2006 8:27 am    Assumpte: Sobre "marques"

No acabo d'entendre del tot aquesta polèmica sobre el "Linkat". Que jo sàpiga el nom de la distribució ve a ser un paralelisme a la marca-comercial. I el cas és que les marques comercials em sembla que no respecten massa la normativa catalana.

Així, entendria que critiquessis el "Linkat" (que a més pot tenir més interpretacions que només Linux - Catalunya, tampoc pot fer referència a una eina que serveix per a fer un "link" amb la societat, ja sé que tu tampoc acceptaràs la paraula link).

Ja que s'ha començat una megacampanya (no sé si és correcte megacampanya, però com que anteriorment has utilitzat megaXXXX, ara ho utilitzo jo) podries continuar-la amb les següents marques.

LKXA - La Caixa
DYC - Destileries DYC
Reial Club Deportiu Espanyol - No seria esportiu?
Futbol Club Barcelona - Home, si és només futbol, no hauria de tenir altres seccions com el bàsquet, handbol, hoquei, ...
Grupo Leche Pascual S.A.: Ai, aquesta C!!!!
...

No segueixo perquè seria el conte de mai acabar. Repeteixo, no entenc aquesta polèmica, però ja t'ho dic abans que m'ho diguis tu, no vull els teus alumnes megamoderns, amb els meus ja en tinc prou.
Torna a dalt
mescarra

MissatgePublicat: Dj. Gen. 26, 2006 4:12 pm    Assumpte: Re: Sobre "marques"

jperales escrigué:
No acabo d'entendre del tot aquesta polèmica sobre el "Linkat". Que jo sàpiga el nom de la distribució ve a ser un paralelisme a la marca-comercial. I el cas és que les marques comercials em sembla que no respecten massa la normativa catalana.

No és una marca: digues-me, si m'equivoco, on hi ha l'empresa?
Si el Departament d'Educació fos una empresa: des de quan ha de prescindir de la seva autoritat lingüística (IEC) i generar antinorma?
(una flor no fa estiu però l'anuncia)

I no és una polèmica: jo vaig fer una crida que no ha respost ningú del gremi i els meus advertiments en altres nivells. Els gestors del nom no s'han pronunciat en cap moment i tiren endavant malgrat el poc encert. D'això no en puc dir polèmica.

Cita:
Així, entendria que critiquessis el "Linkat" (que a més pot tenir més interpretacions que només Linux - Catalunya, tampoc pot fer referència a una eina que serveix per a fer un "link" amb la societat, ja sé que tu tampoc acceptaràs la paraula link).

Efectivament, em sembla que el Termcat ja ha assentat les paraules programari, maquinari i la paraula enllaç, aquesta darrera present fins i tot en les propostes de lèxic de Softcatalà.

Cita:
Ja que s'ha començat una megacampanya (no sé si és correcte megacampanya però com que anteriorment has utilitzat megaXXXX,,

Em sembla que pots interpretar perfectament els dos nivells de llenguatge del meu missatge anterior perquè si no vaig errat, també ets capaç de produir-ne, de missatges amb nivells diversos i amb ironia.

Llavors veuries que he utilitzat mega per a la replica al meu primer missatge. Que no forma pas part del meu llenguatge habitual i que més aviat, a les classes explico que si vull ser modern jo soc del Tera...

Cita:
ara ho utilitzo jo) podries continuar-la amb les següents marques.

LKXA - La Caixa
DYC - Destileries DYC
Reial Club Deportiu Espanyol - No seria esportiu?
Futbol Club Barcelona - Home, si és només futbol, no hauria de tenir altres seccions com el bàsquet, handbol, hoquei, ...
Grupo Leche Pascual S.A.: Ai, aquesta C!!!!
...

I estar cremat o tenir la síndrome del bourn out que fa més patxoca: O s'ha de dir estar in?

El món n'està ple de gatades I de transgressors incompetents -que dur que et podrà semblar aquest adjectiu--, però ni sóc capellà ni frare ni de cap altre grup rector, ni tinc per què perseguir qui em suggereixes, jo ja faig la meva feina al meu nivell (i aprofitaré els teus exemples a classe: sociologia, burgesia i llengua, franquisme, ...). Potser si em paguessin per fer aquesta que m'animes a fer, també hi treballaria en el sentit que em suggereixes.

El que passa és que ara tenim el factor desestabilitzador a dintre, quan hauria de ser al contrari. O és que no has vist cartells escrits a mà on el bar demana kambrer /kambrera? Jo sí que n'he vist, i t'asseguro que als meus alumnes els explico que el domini de determinats registres és també signe de cultura, no de modernitat.

Cita:
No segueixo perquè seria el conte de mai acabar. Repeteixo, no entenc aquesta polèmica, però ja t'ho dic abans que m'ho diguis tu, no vull els teus alumnes megamoderns, amb els meus ja en tinc prou.

Això era ben suposable, que no obtindria pietat i que hauria de continuar amb els meus alumnes: I que hi puc perdre massa amb un canvi Wink

Miquel
Torna a dalt
lgras

Registrat: 14 Oct. 2005
Missatges: 21

MissatgePublicat: Dv. Gen. 27, 2006 2:00 pm    Assumpte: Pau i vegetals ...

No sóc professor de llengua, ja m'agradaria ... en temps remots vaig estudiar física i hores d'ara gairebé faig de tot menys de físic. Per cert, ja en tinc quaranta i amb ells potser una mica de perspectiva.

En qualsevol cas penso que el problema és un altre i el fet que la distribució d'ensenyament es digui LinKat o LinCat poca cosa farà al respecte.

Vinga ... bon vent i barca nova Wink
Torna a dalt
Mostra missatges anteriors:   
Índex del Fòrum de la XTEC -> Llengua catalana Totes les hores són GMT + 1 hora
Pàgina 1 de 1

Canvia a:  
No pots publicar temes nous en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum