Índex del Fòrum de la XTEC
Condicions d'ús || Comentaris || XTEC || edu365
FAQFAQ  CercaCerca
Resistència

Índex del Fòrum de la XTEC -> Educació física
Tema anterior :: Tema següent  
Autor/a Missatge
aoliva

Registrat: 26 Set. 2005
Missatges: 17

MissatgePublicat: Ds. Oct. 01, 2005 10:28 pm    Assumpte: Resistència

Volia saber l'opinió dels MEF en aquest tema. Per treballar la resistència en carrera a cicle mitjà, quin creieu que es el temps recomanable que els nens/es han d'aguantar. Jo feia una cursa de 5 minuts, però em trobo que al passar de 4t. a 5è. els nens fan curses de 20 minuts i abans de parlar-lo amb el MEF de 5è volia saber la opinió d'altres.
Torna a dalt
Perfil de l'usuari/ària Envia un missatge privat
fcarrion

Registrat: 17 Oct. 2005
Missatges: 1

MissatgePublicat: Dl. Oct. 17, 2005 1:51 pm    Assumpte: Resistència

Crec que fer 20' és del tot poc recomanable, a tall d'exemple et dirè que els nens que practiquen atletisme, a 4art i 5è, no fan curses més llargues de 2000 metres, és a dir, que els més lents fan poc més de 10 minuts. La cursa contínua s'ha de practicar de forma habitual, i evidentment durant pocs minuts.
Francesc
Torna a dalt
aoliva

Missatges: 17

MissatgePublicat: Dl. Oct. 17, 2005 9:50 pm    Assumpte:

Gràcies Francesc, veig que ets de la meva opinió.
Torna a dalt
jcastan4

Missatges: 23

MissatgePublicat: Dj. Oct. 20, 2005 11:25 am    Assumpte: Resistència

Jo penso que a Cicle Mitjà amb cinc minuts és suficient. El que és important és aprendre a mantenir un ritme constant adequant bé la respiració. A Cicle Superior jo faig correr entre 8 i 10 minuts i sempre insistint en que es porti un ritme constant. També cal anar incrementant el temps en les diferents sessions ( un dia 6 , dos dies 7....) més que res perquè aprenguin a conèixer les seves prestacions.
Torna a dalt
jobiol3

Registrat: 25 Oct. 2005
Missatges: 18

MissatgePublicat: Dt. Oct. 25, 2005 10:19 am    Assumpte:

crec q 20 minuts es exagerat.
Com a molt jo arribo als 8 minuts. De fet acostumo a fer el test de cooper adaptat per a avaluar, i el temps de realització en la prova sempre el faig a sis minuts.

Es important al meu parer saber correr, saber respirar i saber dosificar-se. Agafar excessiva resistència en aquesta edat crec q es secundari, fins i tot terciari.
Torna a dalt
jobiol3

Missatges: 18

MissatgePublicat: Dt. Oct. 25, 2005 10:21 am    Assumpte:

mmm perdo! aixo ho faig a cicle superior. Cooper a mitjà no el faig. I la resistencia a mitjà la treballo bàsicament a través de jocs. Cursa contínua en faig ben bé poca, pero una mica si q la procuro fer.
Torna a dalt
malfonso

Missatges: 1

MissatgePublicat: Dt. Oct. 25, 2005 1:03 pm    Assumpte: Re: Resistència

A cicle mitjà amb 4-5 minuts en tenen prou ja que l'objectiu que ens hem de plantejar es el de manteniment a ritme constant. a més si ho fem amb jocs millor que millor
una abraçada Laughing
Torna a dalt
iduch

Registrat: 27 Set. 2005
Missatges: 20

MissatgePublicat: Dc. Nov. 02, 2005 2:48 pm    Assumpte: ritme constant...

Jo la resistència, al igual que els altres companys la treballo amb l'objectiu d'aprendre a conèixer les seves possibilitats i sobretot a que aprenguin a mantenir un ritme constant de la cursa. Una aplicació que faig es valorar no tant els minuts o les voltes sino si fa molts canvis de ritme durant la carrera, si busca ser el primer i després acaba ofegat, si treballa per ell mateix o simplement va a superar els altres,.... Aquestas ítems els treballem amb coavaluació entre companys, no sóc jo qui valora aquests ítems, jo simplement controlo que es duguin a terme amb les adequades condicions.
Torna a dalt
jcastel1

Registrat: 01 Gen. 2006
Missatges: 4

MissatgePublicat: Dg. Gen. 01, 2006 12:51 pm    Assumpte: resistencia

Jo treballo a la eso, justament a primer i a segon. A primer el treball de resistència el tenim fixat a 15 minuts per tant crec que fles diferents aportacions m'han semblat correctes i 20 minuts a cicle suaperior de primària ho trobo molt exesiu
Torna a dalt
Perfil de l'usuari/ària Envia un missatge privat Envia un correu Visita la pàgina web de l'autor/a
fmolla

Registrat: 03 Març 2006
Missatges: 6

MissatgePublicat: Dv. Març 03, 2006 12:39 pm    Assumpte:

Hola

Jo als meus alumnes els faig rodar entre 700 i 900 metres en cada sessió. Pense que és bo que s'acostumen a fer cursa contínua. això sí, en una sessió fer-los còrrer 20 minuts em sembla massa. Salutacions
Torna a dalt
Mostra missatges anteriors:   
Índex del Fòrum de la XTEC -> Educació física Totes les hores són GMT + 1 hora
Pàgina 1 de 1

Canvia a:  
No pots publicar temes nous en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum